Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November 23, 2014

Bagaimana Saya Menjemput Rezeki Online RM3+++.00?

Alhamdulillah...



Dikurniakan Allah rezeki komisyen berjumlah RM3242.40.  Ia hanya melalui online.



Tengok....


Macam nak menunjukkan?




Saya tak maksudkan begitu.  Harap-harap anda tidak salah anggap.


Saya faham bagi yang tak biasa dengan affilate akan fikir ia seperti scam.  Menunjuk-nunjuk atau riak dan lain-lain.  Itu belum selfie dengan duit berkeping-keping.  





Tapi saya berserah kepada Allah swt. sepenuhnya.


Ia menjadi hak milik Allah swt menentukan apa yang difikirkan dan apa yang terdetik dihati masing-masing.  



Bukankah lebih mudah begitu. kan?


Ok.


Balik kepada cerita asal.


Bagaimana saya buat 4 angka melalui program affiliate tersebut?



Ini kisahnya...



Saya ada sertai satu program affiliate yang agak terkenal.  Asalnya semangat sangat tinggi nak pasarkan produk affiliate mereka.  Tambah-tambah ada blogger yang boleh buat ribu-ribu dari program tersebut...


Niatnya dengan harapan dapan buat 3 angka.  


Blogger picisan seperti saya - dapat 3 angka pun jadi lah... kurang-kurang boleh bayar bil stream…

Kisah Suami Terasa Bila Kali Pertama Memasak

Mengapa penting berbicara baik atau diam?


Ada sepasang suami isteri. Isterinya pandai masak. Oleh sebab sayang, suaminya cuba belajar memasak walau ... memasak telur dadar bersayur.



Suami begitu teruja memasak telur dadar bersayur untuk isterinya. Oleh sebab, itu adalah kali pertama beliau masak untuk seseorang yang beliau cintai.



Apabila isterinya pulang, suami begitu gembira nak tunjukkan danminta isterinya rasa. 


Namun ... apabila isterinya lihat lauk itu, beliau berkata,
"Abang masak ini je? Orang buatlah ayam masak lemak ke, rendang ayam ke, ikan siakap masak 3 rasa ke ..."





Di kala itu, suaminya berkecil hati dengan kata-kata isterinya. Hanya Allah yang tahu betapa kecilnya hati si suami yang begitu bersemangat memasak resipi pertama dalam hidupnya untuk si isteri.
...
Begitulah pentingnya sentiasa berbicara baik atau diam. 


Lestarikan keindahan Tuhan dengan mengekpressikan perkataan yang menceriakan pembaca.


Antara tip berbicara baik adalah dengan mendekati pengaruh positif…