Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei 25, 2014

Cara Saya Buat Duit Dengan Jobdirumah

Ramai yang email bertanya.



Bagimana promosikan jobdirumah ni?Boleh percaya ke jobdirumah?
Paling menarik dan buat kan saya tersenyum ada yang kata jobdirumah ini adalah MLM. 
HAHAHA....


Mungkin mereka hanya membuat persepsi sahaja.  


Tak salahkan mereka, kerana tak kenal makanya tak cinta.



Banyak betul yang ingin tahu pasal jobdirumah ni.


Terutama selepas baca entri sebelum ini, Komisyen Jobdirumah Bulan April 2014.


Nak buat duit dengan jobdirumah sebenarnya tidak memerlukan modal.  Ianya percuma.  Benar.  Tiada bayaran dikenakan.


RM50 adalah untuk produk jobdirumah sahaja.


Ok.

Entry ini saya nak ceritakan tentang Cara Saya Buat Duit Dengan Jobdirumah.


Saya lebih fokus dengan menjadi agen affiliate mereka.


1.  Pertama, anda perlu daftar menjadi agen affiliate mereka.  Jangan risau - memang tiada bayaran perlu dikeluarkan.  Tak salahkan mencuba.  Anda tidak akan rugi apa-apa pun. (Maaf, sekarang link pendaftaran percuma telah di remove oleh pihak penganjur)

2.  Fahami dan explore dashboard agen aff…

Kata kata hikmah Usaha

--- --- Sent by WhatsApp

Bila Gelisah

Bila Hati tak tenteram.Bila Jiwa tak tenang.Kadang-kadang saya lalai, rasa sakit sangat dijiwa.  Dalam hati serabut tersimpul tiada punca berpintal-pintal.Berat anggota.Kerna gangguan dalam jiwa hanya diri terbeban.Mencari penawar - untuk hilangkan segala rasa.  Biar semunya rasa bukan dilidah tawar setawar tawarnya.....


--- --- Sent by WhatsApp

Cukuplah Allah Bagi Kami

Serial hair Saya perlukan kata-kata Hikmah yang menyuntik semangat Untuk berjalan.
Untuk terusan berSyukur.

Terima Kasih kepada group-group whatsapp yang selalu menghantar motivasi.

Semoga usaha anda semua mendapat keredhaan Allah dan diambilkira sebagai amalan yang Mulia.

Saya kongsikan disini Untuk semangat pembaca-pembaca.
Salam jumaat--- --- Sent by WhatsApp

Video YAB Menteri Besar Perak Mengumumkan Kemangkatan DYMM

Mati itu pasti.



Sesiapa sahaja tidak kira pangkat atau harta.





Bila? ia tetap menjadi rahsia sehingga saat kita putus asa untuk hidup dan kita pun diambil nyawa....



Berita sedih kemangkatan DYMM Sultan Perak Sulta Azlan Shah masih tidak percaya.



Mungkin ramai masih memerlukan almarhum.









Dibawah saya kongsikan video pengumuman kemangkatan secara live oleh YAB Menteri Besar Perak.






Sedih Dengar Berita Sultan Azlan Shah Mangkat

Yup.



Sedih sangat.


Mula-mula ingatkan berita palsu, sebab saya ada terbaca Berita Palsu DYMM Sultan Perak Mangkat.  









Cerita-cerita yang disebarkan dalam whatsapp pun sukar nak percaya.




Tapi, 


Petang tadi Menteri Besar Perak - YAB MB Zamry Abdul Kadir buat pengumuman secara rasmi di TV1.  



Baru percaya.



Sedih dengar sultan sendiri  mangkat, walaupun sekarang saya tinggal di Kelantan.



Baru jer dua tahun lepas (2012) anak beliau Raja Dato' Sri Ashman meninggal dunia.



Punca kematian masih belum saya ketahui.







Memang dah sah - berita kemangkatan beliau.


Al-Fatihah.


Semoga roh almarhum ditempatkan di kalangan orang-orang soleh...


Petikan dibawah dari Malaysiakini.




Sultan Perak Sultan Azlan Shah Azlan Shah mangkat pada jam 1.30 petang hari ini.

Perkara itu diumumkan oleh menteri besar Datuk Seri Zambry Abd Khadir secara langsung di RTM hari ini.

Ekoran kemangkatan itu, bendera negeri akan dikibarkan separuh tiang selama 100 hari di negeri itu manakala bendera Malaysia pula selama seminggu.

Semua hibur…

Keputusan Rasmi Final Piala Thomas 2014 dan Pilihan Raya Kecil Bukit Gelugor

Petang tadi sampai ke malam rakyat Malaysia fokus depan TV.
Saya yakin majoriti.

Melainkan yang kuat imannya pergi berjamaah Maghrib di Masjid.


Semua memberi semangat dari jauh istimewa buat pasukan badminton kebangsaan.  Dengan penuh harapan supaya Piala Thomas yang pernah dimiliki kembali semula untuk dijulang di Malaysia.

Perlawanan bermula dengan pemain no.1 Malaysia LCW - Lee Chong Wei dengan penuh debaran.  Mudah.  Malaysia Menang mudah dengan 21-12 dan 21-16.


Cahaya piala semakin bersinar.




Namun, kembali kecewa bila bergu Malaysia tewas dengan 3 set permainan sengit.


Hinggalah masih perlawanan ke-5 antara Daren Liew dan Takuma Ueda.  Permulaan yang tiada harapan bila Malaysia tewas mudah dalam tempoh 16 minit sahaja 12-21.


Semua bersorak kembali bila Malaysia menang untuk set ke-2.  Perlawan sengit bagi set ke-3 yang akhirnya Malaysia terpaksa akur tewas dengan Jepun 17-21.


Saya puji perjuangan yang ditunjukkan oleh Daren.  Bukan senang apabila beliau menjadi taruhan terakhir seluruh ra…

Nak Terima ke tak? Tawaran 2 Juta dari seorang wanita mengidap sakit barah

Cuti hujung minggu - kalau tiada urusan rasmi saya memang menghabiskan masa sepenuhnya untuk keluarga.  

Petang tadi, sempat bawa anak main ditaman.  


Balik dari taman saya ada terima email dari seorang wanita - Pn. Norshah Ahmad.

Nadanya serius...

Serius....


Ya memang serius....

Beliau mengidap sakit barah.
Harapa korang baca sampai habis ye.




"duit yang didermakan sebanyak Dua juta sterling pound digunakan dengan tujuan baik daripada saya. Bila anda menerima email ini,sila hubungi dan memberi informasi anda kepada peguam saya untuk arahan selanjutnya."




Kepada yang dihormati,
Saya adalah seorang insan yang mulia yang tidak dikenali tetapi saya hendak
mencari seseorang yang boleh dipercayai untuk mengendalikan
sebidang hartanah saya untuk didermakan kepada persatuan Barah Malaysia.
Saya baru diberitahu yang saya menghidap penyakit barah tahap terakhir
yang tidak ada harapan untuk hidup di dunia ini.Saya menyesal kerana tidak
membuat perubatan bila mula mengetahui tentang penyakit b…