Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac 23, 2014

Kata Kata Hikmah Masalah

"Masalah Masalah Masalah.. berhenti fikirkan ia sebagai masalah, fikirkan penyelesaiannya"
  -saljuhumairah

Kata kata hikmah kesukaran

Senarai Rasmi Pemenang Cabaran Affiliate Jondirumah CHY 2014

Alhamdulillah,


Keputusan cabaran affiliate jobdirumah Dah keluar.


Hurm...


Tak pernah terfikir langsung.


Rezeki yang tidak disangka-sangka.  Walaupun tak dapat hadiah utama - jadilah saguhati pun.


Komisyen dapat.


Hadiah pun dapat.




Cikgu Titan Kata, tak rugi berkongsi. Yang penting Hati ikhlas.
Tak mau cakap banyak-banyak.  Biarkan gambar dibawah berbicara.


Sebab entry Ni entry hari rabu.  Ramai blogger update blog hari ni tanpa Kata. Hanya gambar yang bercerita.





Tahniah kepada Semua pemenang.  Korang Memang superb dan rajin buat kerja dirumah.


Untuk Jobdirumah, thanks sebab bagi duit - rajin-rajin lah lagi buat contest yer.... Bagi hadiah mahal-mahal lagi. 


Baru la blogger rajin buat kerja di Rumah.



Untuk korang jangan jealous yer.  Daftar terus dengan jobdirumah  kalau Nak Menang macam ni.

* Tak ada niat lansung di Hati ini nak menunjuk. Sekadar Nak naikkan motivasi korang dan bukti jobdirumah penipu. Eh, jobdirumah Ni bukan penipu.


Salam hari rabu dan Selamat malam.

Nak pergi tidur dulu. Zzzzzz....

Akhirnya MH370 Terkini Ditemui

MH370 Terkini: 

Penerbangan MH370 berakhir di Pertengahan Lautan Hindi. - Perdana Menteri Malaysia umum dalam sidang media jam 10.00 malam tadi.


"Tempat ini lokasi terpencil, jauh daripada tapak pendaratan yang mungkin," katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur sebentar tadi. - Malaysiakini.



Semuanya kembali kepada Allah s.w.t. - apa jua keadaan sekali pun.

Dah Tahu Keputusan SPM? - Calon Universiti Mesti Semak Sistem Selangkah ke UiTM

Alhamdulillah, keputusan SPM dah diumumkan.


Tahniah - dengan apa jua keputusan yang anda dapat.



Ramai ibu-bapa dan calon SPM yang baru dapat keputusan bertanya,



"Keputusan SPM saya layak untuk bidang ni, tapi saya konfius la nak pilih bidang apa? Mak Saya suruh ambik bidang ni." - Anak

"Encik, dengan keputusan SPM anak saya macam ni, dia patut belajar bidang apa yer? Tapi saya rasakan encik dia layak bidang tutut..... sebab lepas ni dia conform dapat banyak offer kerja." - Mak Bapak
Dua soalan biasa - bila keputusan SPM diumumkan.


Masalah semua calon adalah, Bagaimana nak pilih program / kursus di IPTA?

Semasa isi borang online - UPU.



Semua orang mempunyai masalah yang sama.

Untuk anak (yang dapat keputusan), saya nak ingatkan dua perkara penting:


Belajar buat "Keputusan" sendiri. Bertanya pendapat tiada masalah - tanya guru, mak ayah, pensyarah, bekas pelajar, siswa siswi, korang boleh tanya siapa sahaja.  Tetapi, cukup sekadar bertanya keputusan korang kena buat …