Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai 17, 2011

Senarai Filem Meletop!

1. Abu Hassan Penchuri (1955)
2. Ahmad Albab (1968)
3. Ali Baba Bujang Lapok (1961)
4. Aloha (1950)
5. Anak Bapak (1968)
6. Anak-ku Sazali (1956)
7. Anjoran Nasib (1952)
8. Antara Dua Darjat (1960)
9. Antara Senyum Dan Tangis (1952)
10. Bakti (1950)
11. Bujang Lapok (1957)
12. Bukan Salah Ibu Mengandung (1969)
13. Chinta (1948) (Filem pertama)
14. Dajal Suchi (1965)
15. Di Belakang Tabir (1969)
16. Do Re Mi (1966)
17. Doktor Rushdi (1970)
18. Enam Jahanam (1969)
19. Gelora (1970)
20. Gerimis (1968)
21. Hang Tuah (1956)
22. Hujan Panas (1953)
23. Ibu (1953)
24. Ibu Mertuaku (1962)
25. Jangan Tinggal Daku (1971)
26. Juwita (1951)
27. Kanchan Tirana (1969)
28. Keluarga 69 (1967)
29. Labu Dan Labi (1962)
30. Laksemana Do Re Mi (1972) (Filem terakhir)
31. Love Parade (1963) (Pelakon undangan keluaran Shaw BrothersHong Kong)
32. Madu Tiga (1964)
33. Masam Masam Manis (1965)
34. Melanchong Ke Tokyo (1964)
35.…

Tonton Online Live Chelse Lawan Malaysia Streaming | Chelsea TV

Sapa-sapa yang nak tengok chelsea lawan malaysia malam ni tapi tak ada tv korang boleh la tengok kat Chelsea TV.  Sangat berkualiti streamingnya...

Klik Sini: Chelsea TV

Dari Penjara Taliban Menuju Iman

Dah lama aku tak promote buku-buku telaga biru dalam saljuhumairah ni.  Hari ni aku nak paparkan sebuah buku yang menarik untuk dimiliki. Buku yang bercirikan travelog ni nampak menarik untuk ditelaah.  Sebenarnya aku tak baca lagi, hanya sekadar membaca sipnopsis kat bawah ni.

Dari Penjara Taliban Menuju Iman

Menuju Iman Buku Dari Penjara Taliban Menuju Iman adalah sebuah "inside story” atau sebuah “travelog” apa yang berlaku di bumi Afghanistan selepas keruntuhan WTC pada 11 September 2001 dan diikuti dengan serangan Amerika dan sekutunya ke atas bumi umat Islam itu. Tokoh yang dimaksudkan ialah seorang wartawan terkenal British yang juga seorang pejuang fahaman feminisme bernama Yvonne Ridley. Beliau ditahan oleh tentera Taliban dan dipenjara selama sepuluh hari pada tahun 2001. Kesalahannya - menyeludup masuk ke Afghanistan dengan menyamar memakai burka (purdah) untuk mendapatkan sebuah berita eksklusif tentang kehidupan kaum wanita di Afghanistan. Setelah dibebask…

Kamu Kamulah Surgaku

Umaira...
Sejuknya jiwa bila menatap wajah mu...
Biarpun hanya gambar kaku...
Gambarkan yang melakarkan seribu makna buat ku..
Sentiasa aku bawa wajah mu meniti jalan-jalan berliku...
Hari ini hari ke-11 buat mu melihat cahaya...
Harap-harap dirimu baik-baik saja...
Aku sentiasa menanti mu...
Si Jantung Hati ku..



tahukah kamu kuciumimu
di saat terlelap
tahukah kamu kudekap kamu
saat kamu bermimpi

tahukah kamu ya cuma kamu
pemilik hatiku
tahukah kamu hatiku ini
adalah hatimu

tahukah kamu di setiap tidurku
ku kagumi wajahmu
nanti kau kan tahu
nanti kau dengar bahwa aku begitu

reff:
kamu, kamu adalah surga yang ada
dalam hidupku dalam kenyataanku
kamu, aku adalah penghuni surga
ucapkan salam pada hidup dan mati

tahukah kamu saat kamu menangis
adalah air mata ku yang jatuh berlinang
tahukah kamu saat kamu tersakiti
adalah aku yang pertama terluka

tahukah kamu ya cuma aku
yang punya cinta untukmu
tahukah kamu ya cuma aku
yang rela mati untukmu

repeat reff