Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mei 29, 2011

KOLEKSI MUTIARA HIKMAH

Koleksi Mutiara Hikmah



Jom Shopping Buku, Novel, CD, VCD kat kedai buku Maya Ambo...:
Klik link kat bawah ni, macam-macam buku ada..pilih saja..
http://www.stormreaders.net/notainsan
http://www.notainsan.blogspot.com
http://mystormwarrior.com/hisham
sila hubungi: 012-2420437 [saljuhumairah] untuk pertanyaan dan urusan pembelian/tempahan

kata - kata hikmah.( mutiara kata )

Jom Shopping Buku, Novel, CD, VCD kat kedai buku Maya Ambo...:
Klik link kat bawah ni, macam-macam buku ada..pilih saja..
http://www.stormreaders.net/notainsan
http://www.notainsan.blogspot.com
http://mystormwarrior.com/hisham
sila hubungi: 012-2420437 [saljuhumairah] untuk pertanyaan dan urusan pembelian/tempahan

meninggal ketika ceramah

meninggal ketika ceramah


Jom Shopping Buku, Novel, CD, VCD kat kedai buku Maya Ambo...:
Klik link kat bawah ni, macam-macam buku ada..pilih saja..
http://www.stormreaders.net/notainsan
http://www.notainsan.blogspot.com
http://mystormwarrior.com/hisham
sila hubungi: 012-2420437 [saljuhumairah] untuk pertanyaan dan urusan pembelian/tempahan

Bermula lagi episod perjalanan

Sepanjang aku hidup tak pernah berhenti dengan perjalanan demi perjalanan.

Selesai satu destinasi menuju ke destinasi lagi...sampai lah jasad ini tak bernyawa lagi..


Opick – Rapuhintro : F#m C# 2x
Bm A E
F#m C#m 2x
Bm A E C# D
F#m C#m F#m C#m
detik waktu terus berjalan
Bm E A
berhias gelap dan terang
Bm E A F#m
suka dan duka tangis dan tawa
Bm C# F#m
tergores bagai lukisan

F#m C#m F#m C#m
seribu mimpi berjuta sepi
Bm E A
hadir bagai teman sejati
Bm E A F#m
di antara lelahnya jiwa
Bm E A F#m
dalam resah dan air mata
Bm E A F#m
kupersembahkan kepadaMu
Bm C# F#m
yang terindah dalam hidup
Bm E
reff : meski ku rapuh dalam langkah
A D
kadang tak setia kepadaMu
Bm C#
namun cinta dalam jiwa
F#m
hanyalah padaMu
Bm E
(*) maafkanlah bila hati
A D
tak sempurna mencintaiMu
Bm C#
dalam dadaku ha…

CINTA ITU TAK TERLIHAT

Jom Shopping Buku, Novel, CD, VCD kat kedai buku Maya Ambo...:
Klik link kat bawah ni, macam-macam buku ada..pilih saja..
http://www.stormreaders.net/notainsan
http://www.notainsan.blogspot.com
http://mystormwarrior.com/hishamsila
hubungi: 012-2420437 [saljuhumairah] untuk pertanyaan dan urusan pembelian/tempahan

Kata-kata Hikmah [Aku Masih Dara]

Jom Shopping Buku, Novel, CD, VCD kat kedai buku Maya Ambo...:
Klik link kat bawah ni, macam-macam buku ada..pilih saja..
http://www.stormreaders.net/notainsan
http://www.notainsan.blogspot.com
http://mystormwarrior.com/hisham
sila hubungi: 012-2420437 [saljuhumairah] untuk pertanyaan dan urusan pembelian/tempahan

Suatu Perjalanan

Aku meluncur perlahan melusuri 'highway Federal' menuju Kuala Lumpur. Melepasi tol RM1.10 jalan semakin padat.  Kegairahan memandu ditambah dengan hawa nafsu yang membuak buat aku menambah tekanan pedal minyak.  Myvi kelabu aku bergerak ke kiri ke kanan jalan. 
Sangat puas hati dengan 3 lorong jalan.  Tidak seperti jalan di Kelantan rata-rata hanya 1 lorong. 2 lorong pun sangat jarang terjumpa.  Perjalanan yang didorong nafsu berasa sangat riak bila aku mencelah-celah di diantara aliran kenderaan-kenderaan lain.
Jalan semakin sesak.  Hari sabtu, mungkin ramai yang hendak berhibur menuju ke Kuala Lumpur.  Oh! tidak, hari ini permulaan cuti penggal persekolahan.  Mungkin ramai yang nak pulang ke kampung membawa keluarga bercuti.
Hati berasa panas bila pergerakan terbatas.  Tiada lagi kebebasan sehinggakan kadang terpaksa berhenti ditengah jalan kerana suasana menjadi semakin padat. Kadang hati turut menyumpah.  Walau tidak dizahirkan, namun riak wajah tetap kelihatan. 
"Kenapa…