Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember 5, 2010

Siri Trio Detektif | Bomoh Sakti Rajawali | Misteri Kilang Biskut |Makhluk Aneh Pulau Pisang | Yaser M Akhir

Siri Trio Detektif Bomoh Sakti Rajawali Misteri Kilang Biskut Makhluk Aneh Pulau Pisang  Trio Detektif ini ialah siri novel penyiasatan kanak-kanak tentang tiga orang sahabat yang memiliki kepakaran dan kelebihan masing-masing dan sangat berminat untuk menjadi penyiasat iaitu Kasya, Willy dan Dave. Adik-adik akan belajar pelbagai teknik penyiasatan dan mendedahkan kepada adik-adik pelbagai pengetahuan dan maklumat tentang dunia jenayah termasuk: • Bagaimana menghindarkan diri daripada terjebak dengan jenayah. • Bertindak dengan bijak dan pantas. • Cepat membuat keputusan. Kaedah untuk menyelamatkan diri daripada gagal dalam penyiasatan.
Penulis : Yaser M AkhirKod Katalog : DF - TBBK 1146
: MKB - TBBK 1147
: MAPP - TBBK 1148
Kod ISBN :  DF - 978-967-5102-77-6
: MKB - 978-967-5102-78-3
: MAPP - 978-967-5102-79-0
Harga setiap sebuah : Semenanjung M'sia - RM10.00
: Sabah / S'wak: 12.00

umpama mimpi dalam mimpi

Pelancaran Website Terbaru | Nota Insan Online Book Store

Hari ini dengan rasminya saya melancarkan blog khusus untuk perniagaan online buku-buku ilmiah dan agama sebagai alternatif kepada bahan-bahan bacaan remaja sekarang yang lebih kepada bahan-bahan picisan yang melalaikan.
walaupun saya dah ada kedai buku online sendiri iaitu http://stormreaders.net/notainsan tapi blog ini lebih mudah prosesnya dan lebih dekat dan mesra dengan pelanggan.  
Tujuan ia diwujudkan juga adalah untuk menambahkan lagi bahan-bahan internet yang bermotifkan dakwah dan islamik.  Ini kerana, lebih banyak bahan-bahan yang melalaikan terdapat di alam maya ini.
Sila klik link ini untuk ke laman blog tersebut:
Nota Insan Online Book Store


umpama mimpi dalam mimpi

Senjata Mukmin

Senjata Mukmin Senjata Mukmin Buku ini perlu dimiliki oleh setiap umat Islam kerana ia menghimpunkan amalan penting dalam kehidupan seharian. Sebagai orang Ajam di Nusantara ini, bahasa Arab bukan menjadi bahasa ibunda kita. Maka teks amalan perlu dibaca dan dibuat rujukan dari masa ke semasa dalam proses menghafal dan dijadikan penghayatan hidup. Antara isi kandungan buku ini ialah seperti
• Doa dalam majlis rasmi. • Doa amalan harian. • Fadilat ayat-ayat tertentu dalam al-Quran. • Doa daripada al-Quran dan hadis Nabi SAW. • Doa selepas solat. • Amalan rawatan perubatan Islam. • Himpunan selawat Nabi. • Zikir pagi dan petang. • Zikir Munajat. • Asmaul Husna. • Teks nazam berzanji dan alunan selawat. • Surah-surah pilihan dan lain-lain
Penulis : Ustaz Haji Muhidir Haji TamjisKod Katalog : TBBK 1159Kod ISBN : 978-967-5102-89-9Harga : Semenanjung M'sia - RM50.00
: Sabah / S'wak: RM55.00

umpama mimpi dalam mimpi

Senarai Pelanggan Tahunan Majalah Solusi

Puan Nur Edura Na'in [ ISU : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ] LANGGANAN BERMULA ISU: 26Pstazah Rokiah CITU [ ISU : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ] LANGGANAN BERMULA ISU: 26CITU [ ISU : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ] LANGGANAN BERMULA ISU: 26PENSYARAH CITU [ ISU : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ] LANGGANAN BERMULA ISU: 26PENSYARAH CITU [ ISU : 1,…

Main Masak Masak

Main Masak Masak


Main Masak Masak Chef Kamarul menunjukkan kaedah memasak bersama anak-anak dengan pilihan sajian yang sesuai untuk kanak-kanak, sukatan yang mudah dengan menggunakan cawan dan sudu, gambar yang menarik serta nota dan tip-tip ringkas sebagai panduan. Keistimewaan buku ini bukan saja pada jenis resipi yang diberikan malah lebih daripada itu. Buku ini diinspirasikan oleh kanak-kanak untuk kanak-kanak juga. Ingatlah, pelaburan ini amat besar ertinya buat anda dan anak-anak juga.
Penulis : Chef Kamarul Kod Katalog : TBBK 1171Kod ISBN : 978-967-5102-97-4Harga : Semenanjung M'sia - RM30.00
: Sabah / S'wak: RM32.00

umpama mimpi dalam mimpi

From Cat Stevens To Yusof Islam

From Cat Stevens To Yusof Islam

Yusuf Islam Buku ini menelusuri liku-liku kehidupan awal Cat Stevens mengharungi dunia kemasyhuran dan kekayaan sebagai penyanyi pop dalam mencari kebenaran untuk kembali kepada fitrah hatinya. Dan dia bertemu Islam setelah mengharungi pelbagai cubaan, dugaan dan cabaran. Akhirnya dia menjadi pejuang agama yang berjuang dengan mendidik diri dan keluarganya, membina sekolah Islam dalam misi pendidikan, mengutus misi kemanusiaan sejagat, malah mengungguli kehidupan total sebagai seorang Islam dalam segenap aspek kehidupannya. Buku ini juga menangani isu global seperti kes Salman Rushdie dengan Satanic Verses, golongan militan dan serangan 11 September, menubuhkan Muslim Aid dan merakam semula album serta membuat persembahan pentas. Buku ini adalah satu kronologi lengkap satu perjalanan mencari kebenaran..
Penulis : Hermawan Aksan Kod Katalog : TBBK 1111Kod ISBN : 978-967-388-001-1Harga : Semenanjung M'sia - RM20.00
: Sabah / S'wak: RM22.0…

Senarai Mobile Stockist STORMREADERS TERKINI mengikut Negeri dan Negara

Senarai Mobile Stockist mengikut Negeri dan Negara UPDATED: DISEMBER 2010

Berikut adalah senarai nama Mobile Stockist mengikut negeri dan negara. (Klik pada senarai di bawah)
Negeri:
Johor Darul Takzim (7) Kedah Darul Aman (6) Kelantan Darul Naim (2) Melaka Bandaraya Bersejarah (6) Negeri Sembilan Darul Khusus (5) Pahang Darul Makmur (4) Perak Darul Ridzuan (14) Perlis Indera Kayangan (0) Pulau Pinang Pulau Mutiara (6) Sabah Negeri Di Bawah Bayu (2) Sarawak Bumi Kenyalang (2) Selangor Darul Ehsan (13) Terengganu Darul Iman (2)Wilayah Persekutuan:
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (6) Wilayah Persekutuan Labuan (0) Wilayah Persekutuan Putrajaya (1)Luar Negara:
United Kingdom (2) Mesir (1)
 P/S: sekiranya berminat untuk menjadi ahli stormreaders..boleh lah menghubungi wakil-wakil yang berhampiran disetiap negeri.

umpama mimpi dalam mimpi

Madinah Munawwarah Kelebihan dan Sejarah

Madinah Munawwarah Kelebihan dan Sejarah
Madinah Munawarah Buku “Madinah Munawwarah: Kelebihan dan Sejarah” ini mendalami sejarah asal usul dan ketamadunan pembinaan pusat perkembangan agama Islam. Di samping itu pembaca juga dapat mencungkil hikmah yang terdapat di sebalik kewujudan Bandar istimewa ini. Jadi sebelum para jemaah merancang atau bercita-cita untuk mengerjakan ibadah haji atau umrah, ambillah masa untuk meneliti dan membaca buku ini bagi menyelami hikmah dan kepentingan Madinah di sisi Islam. Gambar rajah, peta dan gambar disertakan sebagai panduan dan maklumat berguna buat pembaca. Semua fakta lengkap dengan dalil daripada al-Quran dan hadis sahih. Penulis : Dr. Badul Basit Abdul Rahman Kod Katalog : TBBK 1111Kod ISBN : 978-967-5102-63-1Harga : Semenanjung M'sia - RM30.00
: Sabah / S'wak: RM32.00


umpama mimpi dalam mimpi

Kisah Haiwan Madinah

Kisah Haiwan Madinah

Kisah Haiwan Madinah Kisah Haiwan Zaman Rasulullah SAW ini mengandungi 2 set buku iaitu -
Buku 1 - Haiwan Di Makkah • Gajah Raja Abrahah • Keldai Halimatus Saadiah • Unta Jelmaan • Buraq Israk Mikraj • Ketua Ular Makkah Buku 2 - Haiwan Di MadinahMerpati Gua Thur • Kuda Surakah • Kambing Betina Mukjizat Nabi • Unta Betina Tunggangan Rasulullah • Kambing Biri-biri Beracun Semua haiwan ini pernah bertemu atau hidup pada zaman Rasulullah SAW. Penulisnya menyelami diri haiwan tersebut dan menceritakan apa yang dialami ketika bersama Rasulullah. Adik-adik akan bertemu dengan peristiwa yang belum pernah adik-adik dengar. Ini bukan dongengan Sang Kancil, tetapi peristiwa sebenar yang berlaku pada diri Rasulullah Penulis : Fatimah Syarha Mohd NoordinKod Katalog : TBBK 1140Kod ISBN : 978-967-5102-72-1Harga : Semenanjung M'sia - RM45.00
: Sabah / S'wak: RM47.00

umpama mimpi dalam mimpi

Kisah Haiwan Makkah Zaman Rasulullah SAW

Kisah Haiwan Makkah Zaman Rasulullah SAW



Kisah Haiwan Makkah
Berkulit  keras, Kisah Haiwan Zaman Rasulullah SAW ini mengandungi 2 set buku  iaitu - Buku 1 - Haiwan Di Makkah • Gajah Raja Abrahah • Keldai  Halimatus Saadiah • Unta Jelmaan • Buraq Israk Mikraj • Ketua Ular  Makkah Buku 2 (Akan datang) - Haiwan Di Madinah • Merpati Gua Thur •  Kuda Surakah • Kambing Betina Mukjizat Nabi • Unta Betina Tunggangan  Rasulullah • Kambing Biri-biri Beracun Semua haiwan ini pernah bertemu  atau hidup pada zaman Rasulullah SAW. Penulisnya menyelami diri haiwan  tersebut dan menceritakan apa yang dialami ketika bersama Rasulullah.  Adik-adik akan bertemu dengan peristiwa yang belum pernah adik-adik  dengar. Ini bukan dongengan Sang Kancil, tetapi peristiwa sebenar yang  berlaku pada diri Rasulullah.
Penulis : Farimah Syarha Mohd NoordinKod Katalog : TBBK 1139Kod ISBN : 978-967-5102-71-4Harga : Semenanjung M'sia - RM45.00
: Sabah / S'wak: 47.00

umpama mimpi dalam mimpi

Transformasi Mengubah Minda

Baru selesai taklimat Kemasukan ke IPTA kepada pelajar-pelajar form 4 sekolah-sekolah sekitar Kelatan.  Alhamdulillah, lega aku hari ini sebab respone pelajar yang memberi kerjasama amat memberansangkan.  Objektif aku hanya satu, nak ubah pemikiran yang aku rasa aku pernah melalui dulu.  Pada peringkat umur ini lah aku mencari identiti diri yang lebih jelas nya adalah satu proses untuk belajar membuat keptusan.  Sebelum ini mungkin kita selesa dengan segala keputusan dibuat oleh orang lain.  Nak makan, pakai, beli dan lain-lain banyak ditentutkan oleh ibu, ayah, bapa saudara atau dengan kata lain kehidupuan kita pada peringkat ini banyak ditentutkan oleh orang yang lebih dewasa.  Tapi sekarang, pada peringat umur remaja kita sedang berlaku transformasi umur kearah lebih dewasa.  Bila dewasa, kita sendiri perlu membuat keputusan untuk diri sendiri dan kadang-kadang membantu orang lain membuat keputusan.

umpama mimpi dalam mimpi

iPhone 4 DIGI RM58 Only

Korang rasa berbaloi tak?

umpama mimpi dalam mimpi

Tragedi Disember.

Semalam, tragedi tak diingini telah menimpa aku dan wife. Kami dalam perjalanan nak balik ke Machang.. Malang memang tak berbau.. Walau kenderaan baru, still kena bersedia.. Orang tua-tua cakap sediakan payung sebelum hujan.. Brother tu pesan, basic kena tau jugak naik kenderaan ni. Apa-apa pun aku bersyukur kehadrat Ilahi dengan percaturanNya..perancangan yang sempurna. Nanti aku cerita tragedi apa yang berlaku. Wife aku dah keluar dari bilik Dr. Dah. tak sempat nak cerita panjang.