Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos 15, 2010

PERCUMA: Permohonan ke UiTM untuk Sesi Disember 2010 - April 2011 telah dibuka

Assalamualaikum w.b.t.


Balik kampung adalah tarbiah dan muhasabah yang tidak sengaja...

Yea! Sekarang aku kat Kampung... Mencari ketenangan yang semakin menghilang... Selamat ada cyber cafe' baru berkonsepkan islam kat pekan Semanggol nih... dapat jugak aku menjenguk saljuhumairah.

Sebagai seorang kakitangan yang bertanggungjawab rasanya perlu untuk aku sebarkan maklumat ni.  Walau dah lama iklan ni keluar tapi rasanya masih ramai yang tak tahu..

Daftar Pengguna dan Katalaluan.(<< klik sebelah kiri untuk daftar dahulu)
Atau layari laman web nih: http://online.uitm.edu.my

PERCUMA: Permohonan ke UiTM untuk Sesi Disember 2010 - April 2011 telah dibuka


PANDUAN : Permohonan ini adalah PERCUMA. Tidak memerlukan pembelian No. Pin daripada mana-mana bank. Pemohon dikehendaki mendaftar pengguna dan katalaluan ("password") di menu Daftar Pengguna dan Katalaluan. Pemohon dinasihatkan agar membaca peraturan dan syarat kelayakan kemasukan SEBELUM mengisi borang permohonan. Memi…

Serabut....

Assalamualaikum w.b.t.

Jari-jemari ini pantas menari diatas papan kekunci komputer... Menaip apa yang tidak pasti.  Saraf dalam otak kembang dan mengecut dengan pantas....hinggakan terasa seolah-olah semuanya berselirat.... urat-urat dahi timbul menonjolkan belang tarung pendekar laut.... semuanya menegang... semuanya menjadi serabut.. mata hitam mengecil merenung jauh kedalam skrin monitor komputer.... nampak semuanya bulat..bulat..bulat..dan berterusan bulan...


"weih ramli apa yang ko buat tuh?"teguran slumber supian al-gojo sewaktu melintasi pintu pejabat ramli...
"Ops..tak de apa-apa"Ramli yang terkejut ungka cuba berlagak seakan-akan slumber jugak...
"Ko tak puasa ek?Bior betul Ramli..selama ni aku ingat ko orang baik-baik" supian al-gojo menuduh...sambil melangkah masuk kedalam..
"Aku puasa lah....apa ni main tuduh-tuduh orang tak puasa.. siasat lah dulu..." Ramli menafikan tuduhan tak berasas Supian al-gojo....

"Nak siasat apa pulak..?..d…

Al-Fatihah untuk yang telah pergi

Assalamualaikum w.b.t.

Semalam lepas program KACA aku segera menghubungi 'mak' kat kampung.  Tak tahan sangat, sebab dalam program KACA aku asyik menggasak geng-geng kaca group aku dengan emosi perasaan dan kasih sayang ibu bapa.  Lastly aku aku yang terasa... aku yang ter emosi..tapi dah lama benar aku tak pulang ke habitat asal...dah lebih 3 bulan...

Lama jugak aku berborak dengan mak.

"Mak masak apa nak berbuka nanti?" saja aku nak menambah beban perasaan aku lagi..
"Kueh keria jer..." mak aku jawab slumber...
"Nanti simpan untuk abangngah sikit..hehe.." saja nak buat lawak, tapi sedih sebenor-benornya...

"Kelmarin waktu sahur pagi jumaat, Ustaz Ramli yang dok mengajar di Masjid Gunung Semanggol dah meninggal" mak aku menyampaikan berita yang buat aku terkejut..

"Ramai yang datang solat jenazah untuk arwah.." mak aku sambung menambah syahdu aku dengar...

Semua kenangan di Masjid Semanggol bersama Ustaz Ramli muncul tiba-tiba…