Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari 7, 2010

Love your Mum? Terlampau Rindu Sehingga Sukar untuk di Bendung...

Cerpin Pendek..sumber dari:

http://www.scribd.com/full/17676906?access_key=key-1fh1iw2z29wd8cuecw56

Kasih ibu,

Aku Sayang Ibu,..
Senja itu merah jingga, aku asyik mengamati orang-orang yang lalu lalang di depan rumahku, terkadang ada yang berjalan tergesa-gesa tak jarang pula berjalan dengan wajah suram dan merunduk. Sembari mencicipi minuman hangat buatan ibu di beranda rumah kami, aku memang terlalu sering mengamati orang-orang di sekelilingku, entah mengapa aku senang dengan proses mengamati itu banyak hal yang aku temukan dengan pengamatanku, mungkin juga karena enneagramku adalah Pengamat. Di sampingku seorang wanita yang sudah mulai uzur, wajahnya sangat syahdu, terlihat guratan-guratan halus di sepanjang pelipisnya menunjukkan pertambahan usia dan ekspresi wajah yang terus berulang-ulang sehingga terpatri dengan jelas di sudut mata dan bibirnya.
Matanya kelihatan mulai cekung, Namun bola matanya sangat meneduhkan,aku yakin siapapun pasti merasa nyaman di sampingnya, pipinya juga …

IKAN PELIK YANG DITANGKAP DI MUKAH-SARAWAK

Ikan gergasi berjaya ditawan..Besar giler ikan nih siap angkat naik kapal korek lagi.  Tapi nampak macam kesian plak.  Diorang nak makan ker ikan nih?


Kesian ikan nih... 
umpama mimpi dalam mimpi

Utusan Malaysia Online - Terkini Tiga pelajar sekolah menengah ditahan menyamun

Risau betol sekarang ni. Aku tak pasti zaman akan datang. Adakah ada gerakan kualiti negara kita yang mengkaji gejala yang berlaku sekarang. Diri aku sendiri tak pasti apa yang akan berlaku, nanti aku juga ada anak, nanti aku juga ada cucu. Adakah ada tindakan pencegahan dan pembetulan didalam mengatas gejala yang menimpa masyarakat sekarang ini. ~dalam mood baca berita~


Sumber:

Utusan Malaysia Online - Terkini


09/02/2010 6:48pm
KUALA LUMPUR 9 Feb. – Tiga pelajar lelaki sekolah menengah yang lengkap beruniform ditahan polis sejurus selepas mereka menyamun seorang lelaki warganegara Pakistan di Selayang pagi semalam.
Ketua Polis Daerah Gombak, ACP Abdul Rahim Abdullah berkata, kejadian itu berlaku kira-kira pukul 10.35 pagi apabila lelaki berusia 31 tahun itu didatangi empat pelajar sekolah berusia 17 tahun ketika sedang berjalan kaki.
Beliau berkata, keempat-empat pelajar itu kemudian memukul mangsa dan menyamun wang tunai RM130, sebuah telefon bimbit serta salinan pasport milik m…

BETUL KE AMAH JAHAT? So Nak Kasi Sapa Jaga Anak? Berhati-hati dan berdoa lah selalu...

sumber: e-mail

Click at the picture for clear view...
umpama mimpi dalam mimpi

Kedekut ke Jimat ???

Korang tahu ke Majalah Ujang? Top gila zaman aku sekolah rendah dan menengah dulu.  Kenal Kartunis bijan?
umpama mimpi dalam mimpi

Contoh Karangan Terbaik Pelajar PMR taraf TADIKA: TRAVELOG MACHANG - DUNGUN - KANDIS - MACHANG

Jauh perjalanan penat keletihan.  Hari khamis (4/2/10) lepas aku bersama beberapa kakitangan HEA UiTM Kelantan telah menyertai bengkel Taklimat Kemasukan Markah ke Dalam Excel di UiTM Dungun. Lepas habis bengkel en. Imran, en. Aidil, en.Nazran Hakimy dan aku, menetap semalaman di rumah tamu UiTM Dungun sebelum memulakan perjalan pulang ke Machang esoknya.  Penat sangat petang tue, malas nak drive balik  Malam tuh, Bagi menghilangkan bosan yang teramat sangat, aku and da' geng pegi ke Mesra Mall bersama Oyean [Pengurus Asrama UiTM Dungun merangkap member aku INDUKSTI di Kampus Gajah].  Aku dengan bangganya drive kereta Proton Saga Oyean yang SUPERB lagi gempak.  Spoiler dia siap boleh terbang.  Rugi tak sempat nak bergambar dengan BLM dia yang habis modifide.... Caya lah Oyean..Tqvm sebab bagi aku menjadi driver ko....nanti kita tukar keta...
Cadangan asal nak main bowling, tapi terpaksa beratur panjang sangat menyebabkan kami membatalkan niat.  Tak tahu nak pergi ke mana, kitorang l…