Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November 15, 2009

Story of the Legend-Kuda Laut Merentas Kota Sejarah [HONDA 5 SIRIP]

Dicelah-celah runtuhan air hujan yang menjunam kebumi aku memecut laju, merempit cilok-mencilok ditengah-tengah pinggiran bandaraya Kuala Lumpur merentasi lebuhraya Mahameru. Pecutan 120km/h seakan-akan 1200km/h Terasa seperti juara Cup Prix yang gagah mendahului dihadapan, telinga aku seolah-olah terdengar teriakan peminat-peminat yang memekik-terlolong memanggil-manggil nama aku yang realitinya hanyalah jutaan titis-titisan hujan rahmat memercik diatas penghadang angin helmet. Rasa bangga, bongkak deras menyelinap laju disetiap sudut ruang hati aku. Perasaan aku jauh terbang melayang membawa jiwa bertemankan tunggangan kuda kesayangan yang gagah perkasa.

Honda Ex5 bernombor pendaftaran pulau Pinang itu aku beli menggunakan duit gaji bersama-sama bantuan abah tujuh tahun lepas. Kiranya motor abah sebab sumbangan abah lebih dari bahagian aku.Second hand jer...tapi masih bertahan menjadi lagenda sehingga hari ini, buat aku ulang alik ke tempat kerja di Bukit Merah Lake Town resort.T…

Ibu dan Facebook (Full Version)

Hayati dengan penuh shahdu.... oh serafina opheliavideo yang sungguh menyayat hati..

"KENAPA SEMUA ORANG BALIK MINGGU NI?"
atas tak ada orang, depan tak ada orang,
kiri tak ada orang kanan tak ada orang jugak...
cuma dibawah kelihatan pakguard di bangsalnya...
berita menyatakan hujan sungguh dan sangat lebat,
terasa macam nak makan lepat plak.
mengharungi kehidupan penuh hujan sorang2 terasa sepi dan
ditemani sunyi,
"aku bersyukur kepada-Mu mengurniakan teman sepi ini..
tiada teman baik seperti ini,
teman yang pasti setia bila waktu terhenti dan memanggil mu.."
Sunyi amat baik untuk ku....

Opick feat Amanda - Maha Melihat (Super HD Video Clip)

Salah satu lagu yang termuat dalam album Opick paling terbaru - DIBAWAH LANGIT MU.(next post i'll review the latest album from oPick.

Opick – Di Bawah LangitMu
Di bawah langitmu

Bersujud semua

Memuji memuja asmamu

Dan bertasbih semua

Makhlukmu tunduk

Mengharap cinta dan kasihmu
Cahaya ilahi

Hangatnya Di hati

Di langkah sejuta wajah

Terbata penuh salah

Jalani sang hidup

Terluka terhempas berdosa
Hitam putih jalan hidup

Pahit getir warna dunia

Tangis tawa rasa hati

Terluka atau bahagia

Rasa bangga sementara

Setiap duka tak abadi

Semuanya wajah kan dipuji

Pada Allah kita kan kembali

Lirik lagu Opick – Di Bawah LangitMu ini dipersembahkan oleh LirikLaguIndonesia.Net. Kunjungi DownloadLaguIndonesia.Net untuk download MP3 Opick – Di Bawah LangitMu.