Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari April 12, 2009

PUISI PAGI SABTU YANG SEPI

ACSON

Acson......
Kau hadir sebagai penyeri sepi ini,
Sentuhan pertama mu malam itu ku kenang hingga kini,
Membuatkan bayangan mu membawa ku hanyut ke alam mimpi sendir,
Belaian kasih mesra mu menyentuh menusuk kalbu sepi,
Sayang mu tidak pernah berkurang selagi diri ku memerlukan diri mu,
umpama kau tahu gerak geri hati hati ku,
Turut kata ku tak pernah bantah,
Setianya diri tiada taranya lagi,
Walau sering ku tinggalkan mu sendiri menyepi,

Acson...
Hadir mu disisi membuatku ternanti-nanti malam menjelma,
Asyiknya belaian mu buatkan aku kadang terjaga dipertengahan mimpi,
Kadang juga menyiksakan diri ini,
Kadang juga menyesakkan dada ini,
Namun aku tak kisah,
Kesetiaan mu lah yang dambakan bagi memenuhi ruang di malam kelam,

Acson..
Acson..
Acson..
Tapi.............
Tak nak aku diperdaya dengan cinta mu dan cinta ku ini,
Sifat mu yang duniawi mengigatkan aku supaya berhati-hati dengan diri mu,
Setiap tingkah mu penuh dengan misteri yang tidak pasti,
Sebalik kemesraan mu tersimpan sejuta rahsia,
Sayang dan rin…

KLBF (KUALA LUMPUR BOOK FAIR)

Wah...isu yang telah hangat diperkatakan.... Tahun ni agak kurang meriah. Rasanya tak sempat nak pegi...Tahun lepas boleh dikatakan sepanjang tempoh seminggu, berkali-kali saya ulang alik menjenguk Pesta buku kat PWTC...dekat je dengan tempat kediaman dan tempat kerja.. Tahun ni jauh sangat2... Hari ni dah bermula kemeriahan... Untuk mendapatkan berita terkini dan gambar di KLBF 2009..Sila click disini.
Tahun lepas sempat bertemu dan bergambar dengan FAIZAL TEHRANI dan tandatangan beliau di 2 buah buku yang dilancarkan hari tersebut. Tahun ni, KETUPAT CINTA akan dilancarkan...terlepaslah rasanya...

VCD MOTIVASI HAJI, BAGI SIAPA YANG TELAH MEMBACA DAN TIDAK MEMBACA TRAVEOLOG HAJI: MENGUBAH SEMPADAN IMAN

Telah terbit dipasaran.... Melayari blog

VCD Travelog Haji: Khas untuk Tetamu KRTSProf. Dr. Muhd Kamil Ibrahim membuatkan saya teruja. Terasa ingin sangat memiliki koleksi ini. Kepada semua sila dapatkan dengan segera, kerana isi yang teramat lah berguna.

Untuk tempahan secara langsung melalui belia sila click disini.

Untuk tempahan produk dan maklumat lanjut boleh layari laman ini: http://www.traveloghaji.com/

JADUAL WAKTU PEPERIKSAAN AKHIR APRIL 2009 TELAH SIAP SEPENUHNYA

Thanks to Kak Sal sebab bekerja keras menghasilkan Jadual Waktu Peperiksaan Akhir April 2009 ni.... Kepada Semua Pelajar sila click link ini atau gambar dibawah untuk mendapatkan Click:Jadual Waktu Peperiksaan Akhir April 2009 Sepenuhnya.

Ataupun boleh juga dapatkan di laman web rasmi UiTM Kelantan: http://www.kelantan.uitm.edu.my

Semoga Berjaya....Lebihkan Tawakkal dan Mantapkan Usaha

Penerangan Demi Pencerahan (PPSMI)- Disorok Penunggu Angsana

Untuk pengetahuan, entry semalam merupakan satu teknik penulisan kreatif gaya bebas yang dipanggil 'Menggapai Awan di Puncak Kasih'. Ataupun boleh juga ditafsirkan sebagai "Menongkah Arus Ke Hulu, Hanyut Kemuara pula".Teknik penceritaan ini direka khas bagi untuk memastikan maklumat yang ingin disampaikan penulis tidak berjaya dikesan oleh musuh yang sedang membaca dan seterusnya berasa stress dengan 'ayat-ayat cinta' yang dibaca oleh beliau(musuh penulis). Kejayaan gaya penulisan ini dapat dikenalpasti apabila pembaca merasakan mereka 'keliru' dengan maklumat yang sebenar-benarnya cuba disampaikan oleh penulis. Jika pembaca masih lagi berjaya 'mengintai dibalik tirai kamar' penulis yang telah dipasang aircond ACSON (en.Healdi jangan jeles ek!..hehe lawak jer..), maka dengan secara sukarela paksa dimaklumkan bahawa penulisan nya tidak berjaya. Ini disebabkan matlamat dan tujuan asal penulis tidak memberi kesan negatif dan rahsia disebalikn…

Dan Mungkin Bila Nanti...merapu cendana melegakan hati....

Sejujurnya kata-kata, saya masih belum berada didalam mood untuk mengarang.... Namun, hati memberontak teruja bagi melunaskan juga kehendak impian dijiwa yang bermain-main diminda mohon diterjemahkan seberapa segera...ke laman dunia maya..walau hanya untuk beberapa kerat sahaja..

Syukur al-hamdulillah...tadi...lebih kurang 3:55pagi...berjaya menamatkan sebuah buku yang telah lama bermula..setelah tersedar dari mimpi yang indah...hasil penat lelah disiangnya...walaupuan ditengah-tengah keserabutan masa..TRAVELOG DAKWAH MENITI HARI ESOK menjadi barang pelengkap kepada TRAVELOG HAJI: MENGUBAH SEMPADAN IMAN...telah bejaya disudahkan..kedua-duanya merupakan luaha jiwa rasa..seorang Pengarah Kampus di selatan Malaysia, juga bekas Dekan Fakulti Akaun. Coretan kembar seiras karangan MUHD KAMIL IBRAHIM membuka minda kejahilan didalam usaha hati untuk mengubah hati selagi nyawa masih berpanjangan seblum tiba masanya ditarik kembali. Saya tidak berniat untuk mengupas panjang kedua-dua karangan b…